BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Sunday, December 11, 2011

Ya Allah, lindungi aku dari fitnahnya..

pergilah dunia,
jauh dari anganku,
sesungguh tiada lagi masa,
untuk memerih tenaga,
memikirkan tentangmu yang akan binasa.

sudahlah dunia,
jangan membelenggu ku dengan impian palsu,
aku tidak ingin lagi diherat pilu,
membiarkan diriku memikirkanmu,
hanya membawaku jauh dari akhirat,
yang sebetulnya sedang aku tuju.

aku tidak ingin mencintamu wahai dunia ,
kerana kau jua akan fana sepertiku,
aku ingin terus istiqamah disini,
dalam pengabdianku,
terhadapNya.

aku tidak ingin dirantai dunia,
yang menyekat aku berfikir tentang hari pemergianku darimu,
aku ingin mencintai alam sana,
yang lebih abadi,
yang pasti aku kan pergi,
meninggalkan dunia dan seisinya.

aku takut pada dunia,
yang sering mempengaruhi nafsu,
yang melalaikan aku,
dari mengingati,
pada saat hari penghisaban,
tentang amal-amalku,
siapa kan menolongku?

sudahlah,
aku rela tidak memiliki apa-apa tentangmu,
kerana aku akan meninggalkanmu,
tapi izinkan aku,
memiliki saat-saat manis bersamaNya,
sebagai bekalanku disana.

ya Allah,
jika dunia hanya mengundang fitnah untukku,
mengajak aku menjauhimu,
terus melalaikan aku,
kembalikan aku padamu,
sebelum sempat aku terus terleka.
ketika aku masih setia,
kepadaMu yang Esa.

jika dunia adalah tempatku menuai,
kasih sayangku kepadaMu,
panjangkan umurku,
agar ku sentiasa sempat mengucapkan
terima kasihku padaMu.



No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..