BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Wednesday, March 16, 2011

mana haluan..


aku disini..
memandang pd jejak kaki smlm..
yg msh basah.
terbias pdaku seuntai kalimah,
yg memandu aku mnunggu disini,
terpinga-pinga keseorangan,
menanti sstu yg msh samar dan kabur..
ku sapu dgn embun,
msih tidak jlas,
aku bdri dlm keliru,
samada,
berundur dan mcari smula sstu yg tlh hlg,
atau mlgkah pergi ke dpn,
dan mnggalkan semua kngan...
jika aku brundur,
mknanya ak mpertaruhkan ms depanku,
untk sstu yg x pasti..
ku bimbangi,,
sstu yg pergi itu...
skdr mimpiku di mlm hari,
yg x pernh wujud didunia realiti...
lalu untk apa aku mcari..
skdr debu-debu yg akan hilang hnya sekali tiupan..
melangkahlah..
pergi ke depan dan meninggalkannya..
krana yg di dpan itu pasti..
wlpan hatimu lbh memilih untk berhenti..
melangkahlah,
krna apabila kamu mlgkah,
kamu tlh mjdi insan yg bjaya..
insan yg istmewa..
krna memiliki kktan yg kental..
jgn merobek hatimu yg tlh rapuh..
berundur ke blkng blm tntu kau menemui ubtnya pncantum hatimu,
perjalannmu msh jauh,
menanti bmkna kamu akn mati di separuh jlnmu..
sdgkan di depan kamu msh memiliki pluang lain..

tidak semua yg kita nk, kita akn dpt..
khidupan x mjnjikan sedemikian,
Allah x mmberikan apa yg kita mahu,
tetapi Allah akn mberikan apa yg kita perlu..
jgn tangisi kehilangan yg blaku dlm khidupanmu..
Alalh tidak akn mgambil sstu yg kamu syg,
melainkan dgn mgntikannya dgn sstu yg lbh baik..

kepedihan itu dirasai,
krana kita msia biasa,
yg penuh dgn kkrangn dan perasaan,
tpi,
bangun dan bgkit bina kkuatan..

Ya Allah, ku mohon jalan yg ku pilih adlh jln yg terbaik buatku,
ku mohon aku x tersalah pilihan..
beri aku petunjukmu Ya Allah,
jelaskan sgala yg kabur,
terangkan segala yg luntur..
buangkanlah sgala yg keruh..
beri hambaMu ini ketenangan dan sokongan..
aku aku bisa ikhlas dgn setiap ktntuanMu..
Ya Rabbi,
ku mohon di hatiku tiada penyesalan,
ringankanlah berat pemikiranku,
bantu aku untuk yakini segala keputusanku..
ssguhnya Engkau tlh mberikan ptunjukmu, Ya Allah..
masakan aku ingin mngingkarinya..
sdgkan siang malam yg aku pinta hnya ptunjuk dan hdayahMu..
cm Ya Allah,
ku mohon yakinkanlah aku....
Amin...


No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..