BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Monday, January 3, 2011

tulisanku

dah lama x update kan blog nie...rndu nk menulis, tp x bkesempatan...skrg sem bru dh bmula, dari sem 2 masuk sem 3, dari umo 20 dan jdi 21...da besr da sedr xsdr..ermmm... detik demi detik, ms pum mkin pntas bjlan...pape pum, smga sem bru nie mbwa sinar baru...2011 adlh thun yg bbeza dri 2010..jdi, azam kna la bru kan...azam sy thun nie ialah.......jeng3, rhsia...he
tp, yg psti smua org inginkan prubhan ke arh yg lbh baik kan...kata org, pancakkan cita2 stinggi bntang di langit...tu bru betul...jdi x jdi tu, lain kira..yg pntg, ush jgn lupe...kita x kn boleh mmanjt tngga dgn tgan yg berada di dlm poket...kita msti berusha, fightingg!!!!.

~ buang yg keruh, ambil yg jrnih~
kish2 silam tu elok2 di nilai balik...slh ksilpan di ms lalu, org kate,biarlah jdi pdoman ms depan..smua org pernh buat slh, yg pntg kita sdr slh kita dan jgn ulg lagi...tiada insan bdosa yg x pnya ms dpn, dan tiada org yg x pnya ms silam.. kita msia biasa, xlps dr buat slh, bila kita sdr dan terlints bhwa kita dah buat slh, kita ptt bsyukur, skurg2nya Allah da bg kita ptnjukNya...

smua org ada impian, smua org ad prncagan, dan x de sapa pum yg x pnya cita2...tgs kita hya berusha, iktiar ad pda kita, ttp jgn lpa bhwa Allah pnntu sgalanya...jdi, kita kna ingt bhwa apa yg Allah tntukan tu lah yg terrrrbaikkk buat kita sbb Dia lbh tahu tntg hambaNya...stiap yg blaku adlh bsama hikmtnya yg tsndri...jgn cb mngusutkan fkiran msh tertnya,, " knpa dulu aq x wt gitu", " ngapa aku x ini", ngapa aku x itu", andaikata aku bgini", " kalaulah aku bgitu"....x habis2 kan fkiran kita dok sesal, kita x sdr bhwa smua yg blaku ats kita tu adlh takdir dariNya...
bersyukur la dgn stiap yg dimiliki, trima dgn rela hati kkrangan diri..inshaAllah, kita akn bhgia dan tenang..
.

~ Allah maha berkuasa, letakkanlah aku dijalanMu, jalan yg sebenar2nya jalan yang Engkau redhai, lindungi aku dri ksedihan hati akibat duniawi, ubati laraku,jauhi aku dri sikap puts asa, jauhi aku ada trs terleka..aku mohon Ya Allah, tnjukkan aku jalan di setiap ksulitan, redhailah aku selalu dengan ktntuanMu, ssguhnya Engkau maha mengetahui Ya Allah, apa yang terbaik bagiku, hanya padaMu aku bersujud dan memohon pertolongan~

No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..