BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Friday, December 13, 2013

Ku bentangkan harapan yang baru,
seluas-luas jalan yang akan aku lalu,
menutup cermin-cermin kabur semalam,
yang akan membiaskan sisa-sisa kenangan,
sebuah rasa yang kecundang.

tak ingin lagi aku dihantui kenangan silam,
yang akan memamah harapan yang terlalu sukar ku bina,
sisa yang ada inginku lontarkan jauh ke dasar jiwa,
agar tumbuhnya tidak semekar dahulu kala,
agar hadirnya hanya sesaat semata,
aku tidak ingin mengingatinya walaupun sekadar kenangan paling manis,
kerana kenangan manis itu akan lebih malukai hatiku...

Allah lebih tahu,
Apa yang terbaik untukku,
Allah lebih tahu bahawa aku mampu untuk menggendong ujian ini,
Allah tidak pernah mensia-siakan segala takdir yang ditentukan kepada hambanya.
Dia punya sebab dan alasannya,
mungkin kita tidak sedar kerana nafsu terus menerus merasuk jiwa, 
Kita mengharap segalanya berjalan dengan kehendak kita sedangkan...
Kita cetek minda untuk menduga hari muka,
Apakah yang kita harapkan itu yang terbaik??

Jujur wahai insan biasa,
kita tidak pernah tahu!
tapi Allah tahu..
yakinlah bahawa takdirnya adalah terindah..
sabar yang disemai hari demi hari akan menjadi harta yang berharga, 
bekalan menongkah usia...

Allah, 
Alhamdulillah.. aku syukuri segala-galanya....

No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..