BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Sunday, January 1, 2012

2011 yaNg kU tiNggaLkaN,

Tahun 2011 berlalu.
menutup tirai pelbagai kisah yang menghias hidupku,
suka ketawa duka airmata,
menjadi kenangan yang tidak mungkin ku lupa,
menjadi coretan kemas tersurat di lembaran waktu.

biarkan segalanya pergi seiring masa yang tiada lagi,
ku lepaskan ia semakin tenggelam seiring matahari petang,
ku relakan semuanya kian habis bersama harapan-harapan yang tidak kesampaian,

realitinya,
segalanya berlalu,
dan tangan aku yang lemah ini tak mampu mengubah apa pun sesuatu,
biarkan segalanya terjadi merealisasikan takdir yang tertulis sejak dulu,
tiada satu kuasa pun bisa mengubahnya kecuali Dia yang satu.

tahun lalu memberiku sejuta pengalaman,
bekalan untukku menapak di sepanjang perjalanan,
segala kesedihan dan kelukaan kan ku jadikan kekuatan,
semua kegembiraan dan kebahagiaan itu adalah anugerah yang tiada tolak bandingan,
Alhamdulillah, Allah berikan aku merasakan manisnya sebuah kegembiraan.

dengan izinNya Allah yang maha sempurna,
aku masih berdiri di sini,
membuka tirai tahun 2012 masihi,
aku mengerti,
perjalanan ini masih jauh lagi,
cabaran dan dugaan akan silih berganti,
musim ke musim bersama ku di hari-hari.

Aku pohon Ya Allah,
bersama kedewasaan ini ku harapkan aku semakin tabah,
atas segala apa musibah,
Kau berikanlah aku hidayah,
agar tidak ku hadapi ujian dengan mentah,
yang akan membuatkan aku tergelincir dan punah.

kehidupan ini berliku,
dan ku harapkan jalan yang aku lalu,
ialah jalan menuju Mu.
berkati aku, redhai aku.



No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..