BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Saturday, May 7, 2011

Mama

kau mnyinari khidupnku dgn chayamu,
skonganmu penguat smgt dikalbuku,
doronganmu pnunjuk jalanku,
nshtmu madu penyembuh lukaku...
ma ayah,
ktika coretan ini terukir kemas di hlman ini,
trsa bergenang klopak mataku mrindui..
wajh2 yg ku sygi yg ku tnggalkan di sana..
ak pergi untukmu..
ingnku bela nsb kluarga kita..
ingnku mbhgiakan kalian..
ak sedar,
sbesr mana pum bkti yg ku curhkan terhadap kalian,
xkan pernh mnyamai pngorbanan dan nilai kasih syg kalian..
ma,
tika kbuntuan mnyeskkan nfsku,
tika dilema bermain diminda ku,
tika snyum xmmpu ku ukir,
tika wjhku suram tnpa girang,
kau x pernh mbiarkan aku tekontang knting mcri pnyelesaian sndrian,
tnpa jemu dorongan demi dorongan kau berikan,
tnpa keluhan kau sntiasa hadir bkgsi bebananku,
tnpamu ma,
ak lemah..
mslh2 yg mnyeskkan ku xterluah.
ma,
skalipum ak berdiam,
tdk mahu mnyushkanmu dgn mslhku,
namun nalurimu memehamiku..
tika aku rebh dlm duka yg x sdh,
deringan telefonku kn slalu bergema ...
tnyata kau mrasa resahku..
tika kgagalan trasa mlemahkan smgtku,
kau tnjukkan aku kktan,
kau ttp mbri aku pngertian.
aku ngerti , ma..
dan ma,,,,,stiap dritamu kau galas tnpa kau nyatakn padaku,
smta2 x mhu aku thu perihmu,
ktabahnmu melekat dijiwaku,
keikhlasnmu mdidikku trasa di hatiku ini...
kau inspirasiku, ma
satu hari disaat aku pnya anakku sndiri..
dirimu contoh bagiku,
aku ingn mjdi mama sbaik ma..
cintaku padamu x mgkn terpadam slama2nya...
dan ayah,
ak thu ayh sllu mdoakan aku,
sllu mberikan aku yg tbaik,
ayah x prnh mnolak pmintaanku.
ayah xpernh jemu dengan ank prmpuannya yg slalu meminta di hanta ke sana kemari..
ayah,
ankmu kini da bsr,
aku kian mngerti pngorbannmu slama ini,
tnjuk ajr untk kbaikanku,
ayh yg slalu bsabar dgn krenh ank tnggalnya ini,
ayah,
pa syg sgt2 ke ayh..
xterucp dengan perkataan...
hnya di hati boley merasa..
Ma Ayah,
beruntngnya diriku pnya kalian,
anugerah Allah yg termahal dan x ternilai hrganya untukku..
Ma Ayah,
aku kian dewasa,
jasamu x pernh dan x akn aku lupa..
kalian penguat smgtku untk bjuang..
aku ku buktikan padamu,
aku anak ksyganmu yg teristimewa..
Ya Allah,
lindungan insn2 yg ku syg ini..
bhgiakanlah hatinya..
izinkan aku untuk trs berbkti pada mereka, Ya Allah..
trima kasih Ya Allah,
krana mngurniakan aku seorang ibu seorang ayah yg terindh buatku..
beruntgnya aku dilahirkan dlaam keluarga ini..
bersyukurnya aku dgn nikmatMu ini, Ya Allah...~

~ ma ayah, tnggu pa balik......~ Rindunya ma ayah....~ rindu yg teramat......
Aku cNta kaLian.....

No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..