BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Monday, December 5, 2011

Ops...awas PerGaUlanmU...


sebak menguasi pelusak hati,
melihat wajah-wajah indah itu,
melihat muslimah muslimin yang ku cintai,
berpegang tangan , bersentuhan tanpa ada sekelumit rasa bersalah.
ku lihat dunia ini kian punah,
nafsu bermaharaja lela tanpa batas,
manusia tidak lagi menghiraukan pesanan mak abah,
manusia tidak lagi berpegang pada alquran dan al sunah.

aku mula rasa aku jua tidak berguna,
punya mulut punya telinga,
ku mendengar dan melihat persekitaran sedemikian rupa,
namun beratnya mulut meluahkan rasa,
tidak bergunanya aku sebagai manusia,
cinta ku pada mereka,
tidak mampu membawa mereka keluar dari bergelumang dosa.

sesungguhnya aku malu,
kerana aku tidak terdaya menginagtkan mereka,
kepada azab di neraka,
kepada murkaNya,
maksiat yang terjadi di depan mata,
lemahnya iman di dalam dada,
sehingga ku hanya mampu senyap berdoa,
tidak terdaya bersuara,
mencegah kemungkaran dari terus berleluasa.

muslimin muslimat yang ku cintai,
jagalah pergaulan jangan sampai menebas iman,
kerana syaitan itu sedang menolakmu dari belakang,
menunggu masa untuk meruntuhkan,
iman anak cucu nabi Adam.
syaitan-syaitan itu tidak akan berhenti menyesatkan,
demi dendam lama yang teguh mendiam.


No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..