BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

semuanya kerana Allah

Thursday, December 29, 2011

hidup dan matiku hanya untukMu..

adakah kesibukan terlalu memenatkanmu sehingga lupa untuk tanggungjawab sebagai hambaNya?
siapa kita sebenarnya?

seharian terganggu mindaku,
memikirkan matlamat kehidupan yang sedang ku lalu,
sampai bila dan dimana perngakhiran yang akan berlaku,
adakah aku sememangnya hidup untuk dibelenggu kesibukan setiap waktu,
terikat dengan peraturan-peraturan disekelilingku,
tangan tidak henti bergerak menaip tugasan yang perlu dihantar dengan waktu yang dipersetuju.

ya Allah,
bilakah waktu ku ada untukMu,
ampuni aku dengan kesibukan yang sering melalaikanku,
dengan kejayaan yang terlalu ku buru,
dengan hadiah di pentas yang menjadi idamanku,
sering mencondongkan langkahku menuju anganku itu.

sedangkan apabila mati aku mengharapkan keredhaanMu,
aku ingin bahagia di alam baru,
sedangkan segalaNya milikMu,
bukan piala itu yang menyelamatkan aku,
bukan sijil-sijil itu yang membebaskan ku dari siksa belenggu.

aku mula bingung,
terlalu aku keliru.

segalanya terjawab dan aku mula memahami,
kehidupan dunia ini juga perlu ku lalui,
sebagai jambatan menuju akhirat yang kekal abadi,
dunia adalah tempat ku kutip segala amalan untuk ditimbang di neraca pengadilan,
niatkan segala perbuatan keranaNya,
makanya segala pekerjaan yang dilakukan menjadi ibadah.

No comments:

Post a Comment

terima kasih,,^_^



sembahyanglah sebelum kita disembahyangkan..

assalamualaikum..